AltoQ Exchange

AltoQ Exchange

by AltoQ

Easy product return, exchange, and store credit

2.2 of 5 stars

The overall rating reflects the current state of the app. It accounts for all app reviews but prioritizes the most recent ones.
  • 5 of 5 stars
    25% of ratings are 5 stars
    (1)
  • 4 of 5 stars
    0% of ratings are 4 stars
    (0)
  • 3 of 5 stars
    0% of ratings are 3 stars
    (0)
  • 2 of 5 stars
    50% of ratings are 2 stars
    (2)
  • 1 of 5 stars
    25% of ratings are 1 stars
    (1)

All reviews

4 reviews

Alligator World (by Michele Olivieri)

The app is down for several days now. No responses. Shopify should stop charging for this app until it gets fully resolved.

Developer reply

April 17, 2021

Apologies for the recent technical issue, which has now been resolved. We have sent an email to your support address regarding charges for the app which we hope you will be satisfied with.

Avarcas Australia

This app has been working very well for us until a week ago. I can no longer access via Shopify, I get a grey screen with "altoq.io’s server IP address could not be found." and no response from support.

The Urban Hippie

UPDATE - WELL COMMUNICATION HAS JUST GOTTEN WORSE, AND SHOPIFY DOESN'T SEEM TO CARE. CANT ACCESS THE APP TO PROCESS ONLINE STORE CREDIT, SO A HUGE PROBLEM. REACHED OUT THREE TIMES AND HAVE HEARD NOTHING. SHOPIFY ASKED FOR FEEDBACK, AND I GAVE IT... AND STILL NO RESPONSE. SHOPIFY HASNT RESPONDED TO FEEDBACK STATING THE ABOVE...FIGURES. This app has a couple good things going for it, but I can never get clarification as to some issues we continue to have regarding the way it works on POS vs online. It has completely screwed up our reports, yet I can't have a phone convo with them, only email communication. It's alittle hard to delve into multiple issues with just email as a form of communication. Why???

Developer reply

September 18, 2020

As you know we’ve been in recent contact with you about your concerns and we don’t want to disrupt the relationship, but at the same time we feel the need to defend ourselves in this public forum.

To date, you have not been forthcoming with order numbers that relate to any of your concerns. Some "transaction issues" were raised by you before you had processed a single exchange transaction with AltoQ Exchange.

We feel that we offer much richer functionality than other established apps in the store for the same monthly price, apps which can only handle even exchanges and certainly don’t streamline the issuing of credit via gift cards. Additionally, we offer a 30 day free trial to give merchants sufficient time to assess how our AltoQ reports can be read together with the inbuilt Shopify reports.

We are eager to help you out anytime over email, we just need an order number from you to be able to provide the detailed assistance you require. For completeness, Shopify, Microsoft and Facebook do not provide phone support either.

Rare Rabbit

We used this app to create an exchange of item for our customer who had changed their mind on colour. It was really easy to use and quick. It certainly has saved us a huge amount of time and fuss.