GDPR/CCPA + Cookie Management

GDPR - LGPD - CCPA - APPI - PIPEDA Compliance for your store

  • Popular with businesses in the United States

Free plan available. 7-day free trial. Additional charges may apply.

App highlights

  • Seamless workflow: use directly in Shopify admin

  • Up-to-date tech: works with the latest themes

GDPR Cookie Bar in different positions

Reviews

4.9 of 5 stars

The overall rating reflects the current state of the app. It accounts for all app reviews but prioritizes the most recent ones.

  • 5 of 5 stars
    94% of ratings are 5 stars
  • 4 of 5 stars
    4% of ratings are 4 stars
  • 3 of 5 stars
    1% of ratings are 3 stars
  • 2 of 5 stars
    1% of ratings are 2 stars
  • 1 of 5 stars
    1% of ratings are 1 stars
4 reviews

Bange Backpacks

Disables automatically without further notice due to 'too much traffic they cant handle'. Not recommended.

Developer reply

December 30, 2021

[Update 11.01.2022]
Hello there,

It will be nice if you could take a minute to reply to our messages. I hope you understand that leaving bad reviews and then never replying back to emails is not how this ecosystem should work. We are always trying to help our app users and this is clearly visible by the majority of the review we receive. I hope that you won't have a case of a customer that leaves a bad review for your services and never comes back to you, even when you have tried everything. :)

[Update 29.12.2021]
Hello there and thanks for your feedback.

When the quota of your plan is reached we are always sending notification emails + in app popup messages that lets the store admin know that the cookie bar is no longer active due to the quota being reached. More on this you will be able to find here: - https://gdpr.apps.isenselabs.com/pages/faq?id=46 and https://gdpr.apps.isenselabs.com/pages/faq?id=82

Please check your inbox and let us know if you have received these notification emails?

We look forward to your reply in our support channel at apps-support@isenselabs.com :)

Can you please get back to us in the email listed above?

Instant Nails

I have greatly changed my mind about this app. The fact that they charge you per page views and not website visitors is insane! I do not recommend this app if you have constant daily traffic. I was paying for the PRO plan (10$ monthly), and with 800 website visitors daily, I ended up having the bar not functioning at only 5 days into the month. I found a much cheaper app, where I pay 5$ per month for unlimited website visitor. I would greatly suggest to the developers to start charging per website visitors instead of page views.

Developer reply

July 20, 2021

Hello there, we checked our records and you were lastly running our Standard plan which is for $5.99 a month and it covers up to 30 000 page views also a month. I will provide a short explanation on how and why we are counting the views and not the visitors:

The page views/visits are counted each time a customer opens a page in your store. For example, if a customer first navigates to the Home page and after this to a Product page, the page visits will be increased by 2, since the app is loaded on both of those pages. The reason for this is because the app is loaded on every page, in order to maintain the same blocking of the cookies on each page (as per the customer's choice - they have either accepted or blocked the cookies). This is what makes the website compliant with the user's choice.
You can also check the following FAQ question for additional information - https://gdpr.apps.isenselabs.com/pages/faq?id=45 and https://gdpr.apps.isenselabs.com/pages/faq?id=81

Having said that, cheaper apps that claim to be GDPR compliant, usually don't maintain such blocking and coverage of the law.

If you think there is a better solution for your business case we would understand. If you want to set our app again we will be able to help with that as well. :)

Market4u Online Mall

The app is not working most of the time. It is giving a timeout error on the admin settings pages...

Developer reply

June 16, 2020

Update [20.08.2020] Hello there, we have just released a new improved and feature-rich version of the app and we really wanted to receive your updated feedback on it. May you please review and advise? We will be happy to address any questions. :)
Update [28.07.2020] Hello there, we hope that everything is going well with you. We have recently implemented some changes to the app that changed drastically the loading times of the Cookie Consent bar and the overall performance of the app. May you please test it on your end and provide us with an updated feedback? It will be very helpful to us. :)
We look forward to your input.

STYLISTS' CHOICE

It looked good on the surface but there is a major problem. It seems that this app to function needs to communicate with the developer's server which is very unstable. Sometimes the banner pops up after 10 seconds, sometimes after 30 seconds and other times NOT AT ALL! So if you really want to protect yourself against GDPR lawsuit definitely look for more reliable solutions.

Developer reply

May 26, 2020

Update [20.08.2020] Hello there, we have just released a new improved and feature-rich version of the app and we really wanted to receive your updated feedback on it. May you please review and advise? We will be happy to address any questions. :)
=========================================
Update [28.07.2020] Hello there, we hope that everything is going well with you. We have recently implemented some changes to the app that changed drastically the loading times of the Cookie Consent bar and the overall performance of the app. May you please test it on your end and provide us with an updated feedback? It will be very helpful to us. :)
We look forward to your input.
=========================================
Hello there and thanks for reaching out. We have applied multiple improvements over the past few weeks and the performance should be way better now. Would you care to give the app another go and perhaps update the review you have given us? :) Thanks in advance.