Reseñas (5.723)

Calificación general
4,8
Recuentos por nivel de calificación
  • El 92% de las calificaciones son de 5 estrellas
  • El 5% de las calificaciones son de 4 estrellas
  • El 1% de las calificaciones son de 3 estrellas
  • El 0% de las calificaciones son de 2 estrellas
  • El 2% de las calificaciones son de 1 estrellas
13 de junio de 2024

We have been using the app for almost 1 year now. there were a lot of issues, I can say every 2 weeks there is a new issue, and you need to keep your eyes open all the time to check everything,
All the previous issues we can accept, but the recent issue made the app completely useless and affected our customer experience very badly.
The issue is when you go to the 2nd language suddenly the filters are not translating good, or dubbel translating and we have spent to solve this issue almost now the whole week from (Saturday) until now every dag 10 hours chatting to solve this issue also with assist from our team with no results. You get always standard answer we need 6-12 hour time to solve because it is midnight here etc…… come on this is not a cooperation with companies!!!
And now the team is working on it for almost 2 months and whenever you reach out they will tell you we are working on it, despite this issue is very critical.
Very bad, not recommend at all

H&B Exclusive
Países Bajos
6 meses usando la aplicación
OneCommerce.io respondió 16 de junio de 2024

Hi Hamoodah,

This is from Emma from Transcy

Regarding to your concern, we understand the frustration this situation has caused, and we sincerely apologize for the delay in resolving your issue. It's a complex matter that requires the specialized knowledge of our development team, so it will take time. We've been closely monitoring the progress and appreciate the patience you've shown.

We have seen that one of our colleagues is following your case, please kindly check your email and let him know if you need further support

Regards,
Emma
Transcy by OneCommerce

20 de junio de 2024

I encountered Giselle, a very poor customer service representative. Not only was she slow, but she also kept me waiting for a long time. She said she would transfer me and then there was no response or action.

VegaPuff JP
RAE de Hong Kong (China)
6 meses usando la aplicación
OneCommerce.io respondió 21 de junio de 2024

Hi there,

This is Brian and we apologize for any inconvenience causing to your experience

- Through this unexpected situation, we will recheck the agent and have a proper training to avoid this in the future, so I highly appreciate your empathy

- We have seen that one of our colleagues is reaching out you, please check your email and let him know if you need further support

Regards,
Brian
Transcy by OneCommerce

5 de junio de 2024

The App is agreat idea, but it is pure pain to implement everything correctly. In the end it didnt work, it messed my my whole currency section, displayed ridiculous prices. nobody from the support could help me/ understand the problem. the support is prompt and really tries its best. They directly come in your shop and try to fix things, but that made everything worse in my case.

Because its dealing with very sensitive topics like currencies and dislayed prices, which can only be realtime edited (formatting etc.) be very careful. I lost a lot of money and customers thanks to this app.

Vespucci
Alemania
8 días usando la aplicación
OneCommerce.io respondió 7 de junio de 2024

Hi Adrian,

This is Kate from Transcy

First of all, I sincerely apologize for the inconvenience caused to you

At the moment, since you also use Shopify Payment and set up the currency on Markets, the currencies are managed by both Shopify Payment and Transcy.

I have explained to you how the currency works in each situation via our support ticket.

I am still looking forward to hearing from you so that I can provide a proper explanation based on your Shopify Markets' settings.

Regards,
Kate
Transcy by OneCommerce

2 de mayo de 2024

DANGEROUS APP, DO NOT INSTALL IT, IT WILL DAMAGE YOUR THEME CODING, THIS IS FOR YOUR OWN SAFE..

HERE ARE THE DETAILS:

1. After I downloaded the app, I request to their chat support to change the target language as will as the currency will change to BRAZIL|BRL. Because the target language set to ARABIC and I want to change it to BRAZIL. I ask assistance from them because I have no idea how to change it theres no option to change. But after I grant their collaborator as chat support ask me.. my theme was damage everytime I open on mobile version my website chat button keep opening without tapping on it. While before installing their app my website working smoothly..

2. I said dangerous because as a store owner we don't have the ability to check perfectly on our HTML coding/theme without the help of developer.. we are just relying on the trust to them and after granting a collaborator request we don't know what they inject to our theme. knowing they have the access to theme html coding..

3. If the app is reliable why some function of the website was damage after the installation.

4. There conversion rate is higher than google conversion.. In result your product price will show pricey to the customers.. compared to the default price currency.

5. I uninstall the app the now it's back to normal.

Sasil Gallery
Brasil
Alrededor de 2 horas usando la aplicación
OneCommerce.io respondió 4 de mayo de 2024

Hi Digoy,

This is from Emma and we sincerely apologize for any inconvenience causing to your experience

In relation to your issues as following:

1. As you wanted to publish Portuguese, but unsuccessful and one of my colleagues has realized there was something wrong when doing it and asked them to wait for further investigation from Dev

2. For the main issue with the chat box on Mobile, for making it clear, although she had your access permission, she just accessed in app to check your language setting, she definitely did not touch anything on your theme, chat box as well as mobile code without your approval. Also she suggested by disabling the app temporarily to check whether it still existed or not. Finally, the root cause was probably coming from our app, however because of its urgent case and you uninstalled the app after that, so we have no chance to debug

3. As you mentioned about the conversation rate, we're depending on data from Google finance source, however our app is updating the rate daily at a certain time, not real time, so you may see there's a little bit fluctuation

We have seen that one of our colleagues is following your case via email, he gave you clear explanation, please kindly check your email and let him know if you need further support

Regards,
Emma
Transcy by OneCommerce

24 de junio de 2024

not worth it

Dubai Essentials
Reino Unido
3 meses usando la aplicación
OneCommerce.io respondió 25 de junio de 2024

Hi there,

This is from Emma from Transcy

I'm sorry to hear that you found our product not worth it. We strive to provide products that meet customer expectations, and it seems like we fell short in this instance. Could you tell me more about what specifically didn't meet your expectations

We have seen that one of our colleagues is following your case, please kindly check your email and let him know if you need further support

Regards,
Emma
Transcy by OneCommerce

Fecha de modificación: 17 de mayo de 2024

After several months I need to adjust my review : Stay away as far as you can!

- we have implemented the hreflang with them, which was not implemented correctly and has caused a SEO crash. On main keywords we dropped from Top1-5 to below 100. They ask us to deal with Shopify for it, declining any responsibility
- they change features without telling you. Search function was already far from optimal, now they require to upgrade your account in order to search in an easy way for content
- we had a big issue with product colors showing correctly. First time they solved it, two months later gone again. Their suggestion was to delete all variants and start over. I fixed the issue once I found the reason for it, somebody on their end must have changed the code. A simple "space" was the reason. This did cost me 7h of my time in total.
- Suddenly former pictures from an older version appear on translated websites.

Message from the help desk : After several months I need to adjust my review : To be honest, we still have many limitation in our techical knowledges and experiences on some difficult situations.

Oh and I asked to remove an add-on. Response: you need to downgrade and upgrade again to remove add-ons. This would mean losing all manual translations!

Les Tricots Marcel
Francia
3 meses usando la aplicación
OneCommerce.io respondió 23 de febrero de 2024

Hi Etablissements,

This is Hana and we personally apologize for those inconvenience causing to your experience

In relation to your issues as following:

- For hreflang as well we SEO. Firstly as hreflang, according to Shopify, Hreflang tags and meta tags are automatically created for every international domain or subfolder that you set up. Your sitemaps also include all published languages to help search engines detect the different languages on your store, for more details can be found here. In case you want to customize/edit it further, please contact Shopify for further support because it's out of scope and we're not allowed to touch or edit anything on it, we just support how to translate your SEO on other languages

- For the search function, as one of my colleagues gave you a clear explanation, but we're deeply sorry if this information is being missed to notify you, we will take it into consideration about its notification so far

- For the color variant, it's because of the translation conflict, for making it easy, once you edit the variant manually into different languages, Theme will not understand those manual translation and it leads to its broken format, because Theme will not support to show variants into multi-languages, it just support on default language. The best solution is to remove the manual translation of variants in app, but on store font is still being translated automatically by AI translation

- "- Suddenly former pictures from an older version appear on translated websites" => we're waiting your collaborator request so that we can check the root cause and fix it soon

- "Oh and I asked to remove an add-on. Response: you need to downgrade and upgrade again to remove add-ons. This would mean losing all manual translations!" => the best way is to downgrade to a lower plan and then upgrade to the Growth plan again, I make sure that your translation will not be affected anything. Once you downgrade, your target language will be unpublished, so you just publish it again when you upgrade

- We have seen that one of our colleagues is reaching out you, please check your email and let him know if you need further support

Regards,
Hana
Transcy by OneCommerce

7 de mayo de 2024

Bait and switch. They claim that they offer you unlimited AI translations for 1 language, only to find out that the app is completely useless without the paid subscription.

Ghany Moteleb | Effective mental health treatment
Egipto
24 minutos usando la aplicación
OneCommerce.io respondió 8 de mayo de 2024

Hi there,

This is Andy and I apologize for any inconvenience causing to your experience

- We understand that the free plan may not have met all of your expectations. Our free plan is designed to provide a basic experience with our service. We offer a range of paid plans with additional features and functionalities that may be more suitable for your needs. We'd be happy to discuss these options with you further and help you find the best solution. We are always working to improve our services and appreciate your input.

- To be specific we're offering one target language with AI translation and one target currency on Free plan. Also you're still in 7 trial days, please experience the app with any paid plans during this period of time without charge

- We have seen that one of our colleagues is reaching out you, please check your email and let him know if you need further support

Regards,
Andy
Transcy by OneCommerce

30 de marzo de 2024

i was charged and i no longer have this app!!! :(

Phili-USA Public Library
Filipinas
7 meses usando la aplicación
OneCommerce.io respondió 2 de abril de 2024

Hi Meng,

This is from Emma and we sincerely apologize for any inconvenience causing to your experience

Regarding to your concern, please let me make it clear you got the app charge although you no longer use the app, it's because you did not uninstall the app, so after your account is unfrozen, your account will be automatically resumed based on Shopify's rule

We have seen that one of our colleagues is following your case via email, she gave you clear explanation, please kindly check your email and let her know if you need further support

Regards,
Emma
Transcy by OneCommerce

22 de enero de 2024

Had a very negative experience with Trancy lately. I paid a yearly fee at the beginning of 2024, but then one day all my translation are lost (meanwhile I was spending ads spending to attract people to the page only found out that the pages are not in their languages, so lost lot of money on ad spending and sales), afterwards I contacted Transcy and they said I was on FREE plan?! I double checked and they recognized that it´s their fault, I told them that as compensation they should either let me use the app for free or offer me a better plan with the current pricing, both got rejected and offered me a 10 used month refund (meanwhile I lost minimo 5K of sales?!). How can you trust an APP that is not stable and making this level of mistake and then with this bad customer support?!

ZEN&CO Studio
España
Alrededor de 2 meses usando la aplicación
OneCommerce.io respondió 24 de enero de 2024

Hi Meng,

This is Fiona from Transcy and we sincerely apologize for any inconvenience causing to your experience

- For the main problem regarding to downgrade to Free plan and you're unable to use the annual basic plan, this is a bug from the app and we already fixed it for a few hours since you reported this problem. Hope you sympathize for us and we will never let this issue happen again

- As an additional apology, we already processed to refund the annual basic plan, so I highly appreciate your empathy on this situation

- We have seen that one of our colleagues is following your case, she gave you clear explanation on your case, please kindly check your email and let her know if you need further support.

Regards,
Fiona
Transcy by OneCommerce

11 de enero de 2024

Unfortunately, words are also automatically translated incorrectly, even though you have entered manual translations correctly directly in the Transcy app. On the shop website, you can see the correct translation for half a second, but then many words are overwritten by a kind of "auto-translation". "Digital Signage Player" (correct) becomes "4K SignageBox II" (incorrect).

Transcy support refers to Shopify and Shopify support refers to Transcy.

Not really usable.

viewneo Shop
Alemania
Casi 2 años usando la aplicación
OneCommerce.io respondió 14 de enero de 2024

Hi Manfred,

This is Carter and we're truly sorry for this inconvenience causing to your experience

In relation to your issues as following:

1. For the first issue that your manual translation overridden by AI translation, I have seen it's fixed, please kindly check it again. If it still persists with other products, just please let us know to check further

2. For this currency issue, "Transcy support refers to Shopify and Shopify support refers to Transcy", we're so sorry if our explanation was not clear. To be specific and further investigation, although we already removed the Transcy currency code, the price was not showing properly, it's because we have realized you're using the 3rd party app "Tiered Discount by AnnCode" for your currency, so I am wondering if the issue is resulted from this app, please help me to contact them for further support

Also we have seen that one of our colleagues is reaching out you, please let him know if you need further support

Regards,
Carter
Transcy by OneCommerce