Dropshipman: Easy Dropshipping

Dropshipman: Easy Dropshipping

レビュー (328)

総合評価
4.3
評価レベルごとの件数
  • 評価の88%は5つ星です
  • 評価の3%は4つ星です
  • 評価の1%は3つ星です
  • 評価の1%は2つ星です
  • 評価の7%は1つ星です
2026年9月29日

This service is NOT what I thought I was paying for.

I think Dropshipman may work for inexpensive, generic products where one item can easily be substituted for another. If you sell specific, higher-priced products where the customer expects the exact item pictured, PLACE TEST ORDERS before relying on this service.

Everything I'm describing occurred in writing. I have the emails, chat transcripts, screenshots and order history. Their explanations are in black and white.

I also wasn't using their free or entry-level service. I subscribed to Dropshipman's highest-tier Plus plan at $79.90/month.

Their own plan comparison lists features including 5,000 Temu imports/month, 5,000 AliExpress imports/month, 60 expert sourcing requests/month, bulk sourcing, priority sourcing processing, automated order product sourcing, automated fulfillment, a dedicated account manager, VIP support and a 1–3 day sourcing timeframe.

Here's where my experience went wrong.

Dropshipman provides a browser extension that allows merchants to select products from Temu/AliExpress and import them into Dropshipman/Shopify.These weren't random products I independently added and later asked Dropshipman to find. I selected and imported them using Dropshipman's own system. Dropshipman's own app then displayed inventory quantities for those products.

When I actually placed a test order, however, it went into sourcing. I eventually learned an extremely important distinction that I wish I had understood before building my store around this service.

Dropshipman told me in writing:

“Temu listings are used as product references, but fulfillment depends on availability from our supplier network.”

Read that again... product REFERENCES.

In other words, importing a Temu product and Dropshipman actually being able to source it are two different things. In my experience, Dropshipman did not simply purchase the available product from the Temu seller whose listing I imported. Instead, they attempted to locate it through their own supplier network. I even specifically asked why they couldn't purchase the same doll from another seller who had it available.

That's a HUGE distinction when the exact product matters.

I sell therapy dolls. A completely different doll isn't an acceptable substitute just because it's in the same general category.

The inventory shown in the app was also misleading to me. Dropshipman's own app displayed inventory for the product I imported. But that displayed inventory did not establish that Dropshipman's supplier network could actually fulfill the product.

I didn't understand that until I tried ordering. My test order involved a silicone therapy doll selling for roughly $170 on Temu.

My assigned manager eventually told me:

“I have checked with many factories that the product is out of stock. I have found one alternative product. Please check if you can accept it.”

The alternative wasn't a slightly different version of the same product.

My response was:

“That is a completely different doll - not even silicone.”

My manager later acknowledged they were unable to provide a “highly similar alternative.”

I then did the sourcing homework FOR them.

I searched Temu myself, found multiple listings/SKUs for the same or matching doll, and supplied them to Dropshipman. Support acknowledged that the SKUs I provided were for the exact products I wanted and wrote:

“I will forward this information to our sourcing team and ask them to check these specific SKUs.”

Remember, I was paying $79.90/month for a plan advertising 60 expert sourcing requests, priority sourcing processing and a 1–3 day sourcing timeframe.

BOTH of my September test orders ultimately failed sourcing.
This is now documented directly in Dropshipman's own order system:
Order #1003 — September 19 — SOURCING FAILED
Order #1004 — September 23 — SOURCING FAILED
I continued working with Dropshipman between these attempts, supplied additional product information and matching SKUs, and tried again.

Two September test orders. Two sourcing failures. Zero successfully sourced products.

And there's another issue: #1004 wasn't marked “Sourcing Failed” until September 30—seven calendar days after it was placed.

That's particularly frustrating considering my highest-tier Plus plan advertises a 1–3 day sourcing timeframe and priority sourcing processing.

When I separately asked customer service how long sourcing typically takes, they actually told me:

“It usually takes 1 to 5 days to complete the sourcing.”

Either way, my second test order took seven calendar days just to end in Sourcing Failed.

Thankfully, I was the customer.

These were test orders I placed myself specifically because I wanted to know what my customers would experience before trusting Dropshipman with a real customer's expensive purchase.

Imagine explaining to a customer who purchased a specific $170 doll that your fulfillment company can't obtain the product you sold them—and after waiting, the proposed substitute is a completely different, much cheaper doll that isn't even made from the same material.

I'm not willing to put my customers in that situation.

At one point I even questioned whether I had caused the problem because I had changed SKU numbers while organizing my products. I contacted Dropshipman about it, provided the appropriate product information and exact matching SKUs, and continued trying to resolve the issue.

Ultimately, Dropshipman itself later wrote:

“We sincerely regret that the products you submitted could not be sourced.”

I requested a subscription refund. Dropshipman declined.They told me the billing cycles had been completed, my subscription remained active, and the plan's benefits/features had been available and accessible, so they would not issue a refund.

I understand companies have refund policies.

My issue is that I paid for their highest-level plan, built products using their system, communicated with their sourcing team, provided additional SKUs and tested their fulfillment—and never managed to get Dropshipman to successfully fulfill a SINGLE order.

I'm also waiting to get my unused $200 back. This is separate from my subscription fees. I deposited $200 of my own money into my Dropshipman balance to pay for sourced products/orders.

Dropshipman's own transaction history currently shows:

Total top-up amount: $200
Used amount: $0

None of it was ever used.

When I decided to leave, the unused $200 wasn't automatically returned. I had to submit a withdrawal application requesting that my own unused balance be returned to PayPal.

The transaction now reads:

“Withdrawal application: return to PayPal account $200.00”
Status: “Reviewing.”

Their confirmation explained that withdrawals are reviewed and completed after the review is passed.

To be fair, Dropshipman has NOT refused to return this $200. My request is currently under review. If they return the full amount, I will consider that portion resolved.

But prospective customers should know that even though their records show $200 deposited and $0 used, withdrawing the unused money requires an application and review process.

Here's what bothers me most.

I spent hours importing products, editing listings, configuring my store, communicating with my assigned agent, supplying SKUs, placing test orders and waiting for sourcing—all believing I was setting up a fulfillment service capable of fulfilling the products I imported.
What I did not manage to do was get Dropshipman to successfully fulfill a single order.

The distinction I wish I had understood from the beginning is this:

I used Dropshipman's own extension to select and import products. Dropshipman's own app displayed inventory for them. But when I actually placed orders, fulfillment still depended on Dropshipman separately locating those products through its own supplier network.
For inexpensive generic products where substitutions are acceptable, that model may work fine.

It does not work for the way I need to run my business.

If you sell products where the exact item matters:

PLACE TEST ORDERS FIRST.

Do it before spending weeks building your store. Do it before advertising. Most importantly, do it before a real customer places an expensive order.

Do not assume that because Dropshipman allows you to import a Temu/AliExpress product—and displays inventory for it—that its supplier network can actually obtain that exact product.

I tested it first.

Thankfully, I was the customer.

Lifelike Therapy Dolls by Janice
アメリカ合衆国
アプリの使用期間:3ヶ月
Dropshipmanが返信しました 2026年9月30日

Thank you for taking the time to share such detailed feedback regarding your experience with Dropshipman. We sincerely understand your concerns, especially regarding the sourcing of exact products and the expectations you had when testing the service.

We have already reviewed your concerns and provided you with a detailed explanation and resolution via email, including clarification of how product importation, sourcing, supplier availability, and our Advanced Sourcing Request process work.

At this time, we are waiting for your response to the resolution provided. We also appreciate the additional details you shared regarding your test orders, sourcing experience, and unused balance, and these concerns have been taken into consideration by our team.

Please feel free to check the email we sent you at your convenience. We’re happy to continue assisting you there and work toward resolving your concerns. Thank you again for your patience, feedback, and understanding.

2026年5月30日

Horrible! All their products I listed on my store showed sold out all the time. I contacted their agent Nicole and never got a response. Unsubscribe me.

Grace & Thread.
アメリカ合衆国
アプリの使用期間:6日
2026年6月22日

Very annoying and not free. Keeps giving me pop-ups. Do not install this, I give it 0 stars.

Vibrant V-Necks
アメリカ合衆国
アプリの使用期間:1日
Dropshipmanが返信しました 2026年6月29日

Hello,

We're sorry to hear about your experience and apologize for the frustration caused.

Dropshipman offers both free and paid features, and we understand that unexpected pop-ups can be annoying.

We'd love the opportunity to better understand what happened and help resolve any issues you encountered. We've reached out to you via email, and we hope you'll give us a chance to assist.

Thank you for your feedback.

Best regards,
Dropshipman

2026年5月6日

muito difícil de trabalhar e não tem a app em português o que é um erro grave alem de ser caríssima para quem quer iniciar é um valor muito alto

iveup
フランス
アプリの使用期間:12ヶ月
Dropshipmanが返信しました 2026年5月7日

Olá,

Obrigado por compartilhar seu feedback — nós realmente apreciamos.

Lamentamos saber que sua experiência não atendeu às suas expectativas, especialmente em relação à usabilidade, disponibilidade de idioma e preços. Suas preocupações são importantes para nós, e as levamos a sério enquanto continuamos melhorando nosso produto e serviços.

Já entramos em contato com você por e-mail para entender melhor sua situação e ver como podemos ajudá-lo. Por favor, sinta-se à vontade para responder quando for conveniente — teremos o maior prazer em ajudar e encontrar uma solução que funcione para você.

Mais uma vez, obrigado pelo seu feedback, e esperamos melhorar sua experiência no futuro.

Atenciosamente,
Equipe de Suporte Dropshipman

2026年1月2日

Plus plan ($79.90) is unjustified.

I placed an order on 27/11/2025 to test the service personally and experience what my customers would go through.
• First shipment: lost
• Second shipment: re-shipped on 21/12/2025
• Final delivery: 2 January 2026

That’s a 35-day delivery.

This level of performance is unprofessional. I tested it personally to protect my customers, and I’m glad I did.

Charging $79.90 for a service that performs this poorly is indefensible.

They charge stores a significant amount for a service that fails to meet even basic expectations. Had I read the reviews more carefully, I wouldn’t have installed it even if it were free.

I hope this review helps protect another store and its customers from a similar experience

Comfy Elegance
イギリス
アプリの使用期間:2ヶ月
Dropshipmanが返信しました 2026年1月2日

Hello there,

Thank you for sharing your feedback. We sincerely apologize for the experience you’ve had with our service. We take your concerns about the PLUS plan and the lost order that was reshipped, causing delays, very seriously, and we deeply regret that we did not meet your expectations.

We aim to provide prompt, reliable, and professional support to all our clients, and it’s clear that we fell short in this case. We are actively reviewing your situation to understand what went wrong and to prevent it from happening again.

We will reach out to you personally via email to address any outstanding issues and work to restore your trust.

We truly appreciate your honesty, and your feedback will help us improve our customer experience moving forward.

Best regards,
Dropshipman Support Team

2025年12月9日

Extremely Poor Customer Service and App Experience; My experience with this company has been extremely disappointing. They consistently fail to respond to customer requests, and when they finally do, it takes an unreasonably long time to receive any support.

What makes the situation even worse is that even the account manager assigned to me shows no interest in my requests or concerns. There is no follow-up, no effort to solve issues, and no sign that my business or time matters to them.

Whenever I needed assistance, the replies were either delayed beyond reason or never arrived. There is absolutely no professionalism, no accountability, and no customer centric approach in how they operate.

Honestly, this is the slowest and least reliable customer service I’ve ever experienced. If this company wants to regain trust, they must drastically improve their responsiveness and ensure their account managers actually support their clients not ignore them.

Everclothed™
イギリス
アプリの使用期間:10ヶ月
Dropshipmanが返信しました 2025年12月9日

Hello there,

Thank you for sharing your feedback. We sincerely apologize for the experience you’ve had with our service. Your concerns regarding delayed responses and lack of follow-up are taken very seriously, and we deeply regret that we fell short of your expectations.

We strive to provide prompt, reliable, and professional support to all our clients, and it’s clear that in this instance, we did not meet that standard. We are actively reviewing your case to understand where the breakdown occurred and to ensure that it does not happen again.

We personally reach out via email to resolve any outstanding issues and restore your trust.

We appreciate your honesty, and your feedback will help us improve our customer experience moving forward.

Best regards,
Dropshipman Support Team

2025年10月10日

Worst fulfillment app I’ve ever used. I placed an order for 40 pieces, and it’s been forever the order still hasn’t shipped. My agent has been lying to me for four days straight, saying “it will ship today” each time, but nothing has happened. I also reached out to customer support, and they were no help at all just kept saying they would “check with the team” and asked me to wait even longer to find out what’s going on with my order.

BlakWardrob
アメリカ合衆国
アプリの使用期間:約2年
Dropshipmanが返信しました 2025年10月16日

Hello there,

We’re very sorry to hear about your experience and truly understand how frustrating this delay has been for you. This is not the kind of service we want our users to experience. Please know that one of our team members has already reached out to you via email to provide a detailed update regarding your order and ensure that this matter is resolved as soon as possible.

We sincerely apologize for the inconvenience and appreciate your patience and understanding while we work to make things right. Your feedback helps us improve our process and deliver a better experience moving forward.

Best regards,
Dropshipman Support Team

2025年7月20日

We installed the app and set up the system according to the requirements. We loaded some test products and listed. When we went to the checkout - it came up with an error message and so we tried to review settings and could not find any problem. We contacted 'Rachel' twice and both times we got the same AI response - 'this is due to the settings you have in Shopify'. The Shopify normally works so obviously it is in the settings for DSM. Do not expect any serious help to get started with this app. You are basically going to waste a lot of time if you want if you run into problems. It is indicative of your vulnerability if you invest a lot of time in this app. We will keep looking and dump this one!

Network Educational Australia
オーストラリア
アプリの使用期間:18日
Dropshipmanが返信しました 2025年7月21日

Hello Network Educational Australia,

Thank you for taking the time to share your feedback. We're truly sorry to hear that you encountered issues during checkout, and we completely understand how frustrating that must have been.

Please rest assured that we take your concerns seriously. Based on our investigation, the issue appears to be related to settings within your Shopify store rather than the Dropshipman app itself. That said, we have already reported the matter to Shopify’s support team on your behalf. However, Shopify requires that the store owner initiates direct contact before they can provide further assistance. We kindly recommend reaching out to them via help.shopify.com so their team can look into the issue more thoroughly.

We also want to sincerely apologize if our previous responses from Rachel fell short of your expectations. While the intention was to point you in the right direction based on the information we had, we understand that the experience may have felt impersonal — and for that, we’re truly sorry. Your feedback helps us improve, and we’re committed to offering more helpful and personalized support moving forward.

Thank you again for bringing this to our attention. We hope to have the chance to better support you in the future.

Warm regards,
Dropshipman Support Team

2025年5月19日

Esperienza pessima

Ho avuto un’esperienza davvero deludente. Su alcuni prodotti non vengono inseriti i dati di tracciamento oppure il tracciamento risulta errato. Le spedizioni sono molto lente: quando invio la richiesta per un prodotto, mi avevano assicurato una risposta entro 2-3 giorni, ma in realtà ne passano almeno 5. A questo si aggiungono circa 14 giorni di spedizione. In totale, si rischia di aspettare fino a 20 giorni per ricevere un paio di orecchini!

Ho fatto 5 ordini con loro e ben 3 non sono andati a buon fine. All’inizio sembrano affidabili, ma appena iniziano ad arrivare più ordini, iniziano anche i problemi: mancanze nei tracciamenti, ritardi continui, clienti insoddisfatti che chiamano arrabbiati… E alla fine sei costretto a rimborsare per non perdere la fiducia del cliente.

Fate molta attenzione prima di affidarvi a questo servizio.

Mary Luxe Boutique
イタリア
アプリの使用期間:4ヶ月
Dropshipmanが返信しました 2025年6月6日

Ciao Mary Luxe Boutique,

Ci dispiace molto per la tua esperienza deludente e apprezziamo molto il tempo che hai dedicato a condividere questo feedback. Comprendiamo quanto sia frustrante quando mancano le informazioni di tracciamento o le spedizioni subiscono ritardi: non è questa l'esperienza che intendiamo offrire.

Le tue preoccupazioni relative ai tempi di risposta lenti, ai ritardi nell'evasione degli ordini e alle incongruenze nel tracciamento vengono prese seriamente. Con la nostra crescita, abbiamo registrato volumi di ordini superiori al previsto, il che purtroppo ha influito sui nostri consueti standard di servizio. Questa non è una scusa, ma solo il contesto, e stiamo lavorando attivamente per ampliare il nostro supporto e la logistica per soddisfare le aspettative in modo più coerente.

Ci dispiace anche che diversi dei tuoi ordini non siano andati come previsto, soprattutto in quanto cliente abituale. Meritavi una migliore comunicazione e affidabilità e ci impegniamo a migliorare entrambe. Se sei aperto a questa possibilità, apprezzeremmo molto l'opportunità di parlare direttamente con te e capire come possiamo risolvere la situazione.

Grazie ancora per la tua sincera recensione. Feedback come questo ci aiutano a crescere e a servire meglio tutti i nostri clienti e partner.

Cordiali saluti,
Joe
Team di supporto Dropshipman

2025年4月25日

The support is incompetent! The platform has no option link existing products at your store with the sourced products. The support suggest to DELETE our existing products and add them again from their platform to be linked which is absurd!

HYKLE
ブルガリア
アプリの使用期間:3日
Dropshipmanが返信しました 2025年4月28日

Hello HYKLE,

We sincerely apologize for the inconvenience and frustration you've experienced. We're very sorry that we did not meet your expectations.

Thank you for bringing this to our attention. We do support connecting existing products without deleting any listings. You can submit re-sourcing for your store products, and it will be synced automatically.

Please rest assured that someone from our team will reach out to you shortly to further assist you and find the best solution for your concern.

We truly appreciate your feedback as it helps us improve.

Best regards,
Cassie | Dropshipman Support Team