CutOutWiz: Image Editing

CutOutWiz: Image Editing

Free to install. Additional charges may apply.
Rating (4.2)
Reviews
Developer

Highlights

Built for your business
  • Use directly in Shopify admin

About this app

Launched

January 3, 2018

Languages

English

Categories

Image editor

CutOutWiz is a leading post-production processing company that generates more than 45000 images.

E-commerce businesses have seen a boom in its popularity over the past few years and high-quality images are an essential tool to drive sales. While you strategize your business better, we will handle your image editing worries with the fastest turnaround time and offer you one of the best prices in the market. All you have to do is send us your images through the app with detailed instructions and we will edit them just the way you want.

E-commerce businesses have seen a boom in its popularity over the past few years and high-quality images are an essential tool to drive sales. While you strategize your business better, we will handle your image editing worries with the fastest turnaround time and offer you one of the best prices in the market. All you have to do is send us your images through the app with detailed instructions and we will edit them just the way you want. more
  • - Multiple Pricing Options - Turnaround Time
  • - Maximum Convenience - Dedicated Customer Support - Anytime, Anywhere
  • - Your Privacy is Our Priority.

Pricing

Free to install

Charge as you go

Free to install

Charge as you go

All charges are billed in USD. See all pricing options

38 reviews

Overall rating
4.2
Counts per rating level
  • 97% of ratings are 5 stars
  • 0% of ratings are 4 stars
  • 0% of ratings are 3 stars
  • 0% of ratings are 2 stars
  • 3% of ratings are 1 stars
Edited December 5, 2022

I did a test of different clipping services. I sent the same images to Cutout Wiz and Path Edits, to compare side-by-side results. Cutout Wiz did OK, but their images were not quite as clean as Path Edits. But BEWARE Cut Out Wiz is a scam!!! Here is their actual company info: THE KOW COMPANY LIMITED WEBSITE: WWW. THEKOWCOMPANY.COM NAVANA-DH TOWER, PLOT-6, PANTHAPATH, PS-TEJGOAN, DHAKA-1215. This fraudulent company will scam you. Their invoicing is handled very strangely! They will email you bogus invoices asking for payment. I tested them out in August and promptly paid for the images that they cut out for us through their PayPal account. But I wasn't planning to use them again so I deleted the app and stopped using their service altogether. They then emailed me a BOGUS invoice on December 2 for $79.98, and another BOGUS invoice on December 5 for $36.89. These people are either exceptionally stupid, or corrupt. Avoid!

ExcellentSupply.com
United States
Time spent using app: 8 days
CutOutWiz replied December 7, 2022

Hello Rick,

The situation that has unfolded is truly unfortunate, we would like to explain things from our end to rectify any misconception you may have against us. To start off, we never send invoices to our Shopify clients as they get an automated invoice through the app. We send invoices to our clients who order through our website and every client who orders through our website gets a generated name or code. In your case, the order you placed in August was through our website and your code was 773.

With that being said, the main problem that occurred which caused this issue was a typo between code 773 and 733 for which reason you received an invoice that was not yours in the first place. While we have already sent you a detailed email explaining the situation and we would like to address this issue here again. We are saddened by the discomfort you have faced.

We would also like to clear any area of misinterpretation about our company, The KOW Company ltd. is the parent company that offers many services under its umbrella such as CGI/ 3D modeling, desktop publishing, and image & video post-production. CutOutWiz is a company under the KOW Company ltd. which is specialized in image and video editing part.

We always value our clients and their feedback and we endeavor to be better every day, the problem that has occurred was a human error and we will ensure that this does not happen again.

Thank you for your understanding!

- Team CutOutWiz

July 14, 2021

I love this app. We've been using CutOutWiz for some time. I am continually impressed with the results and stellar customer support.

Kamo Fitness
Romania
Time spent using app: Over 1 year
Edited June 3, 2021

I was having difficulties with proper images and quality but the Rep called and walked me through proper image sizing and lighting. Though it was a process there were very responsive.

​ Bèl Bagay Swimwear
United States
Time spent using app: 10 months

About this app

Launched

January 3, 2018

Languages

English

Categories

Image editor

Built by CutOutWiz

About CutOutWiz

4.2 average rating

5 years building apps for the Shopify App Store

Support

Send a message

+1 (415) 799-7876

info@cutoutwiz.com

More apps like this

4.9 out of 5 stars 3500 total reviews Free plan available
SEO Image Optimizer, ALT, Meta Tags, Sitemap, 24/7 Livechat
4.8 out of 5 stars 4085 total reviews Free plan available
SEO tools to improve SEO, Google ranking, traffic & sales.
4.7 out of 5 stars 1816 total reviews Free plan available
Automatically resizes and replaces all your product photos