Courses Plus

Courses Plus

Pricing
Free plan available
Highlights
Popular with businesses in United States
Use directly in Shopify admin
Works with the latest themes
Rating
4.8 (163)

Create online courses & digital products with your store. Sell more via bundles and subscriptions

Sell online courses or coaching programs via your store with Courses Plus. Join the industry of eLearning by selling your knowledge. Create and sell digital products and digital downloads via your online store and increase recurring revenue with the subscription feature. In Courses Plus app you can easily create online courses from videos, images, quizzes, text, plan Zoom meetings with your students etc. Courses and webinars help you build up your product catalogue thus monetise your audience.

Sell online courses or coaching programs via your store with Courses Plus. Join the industry of eLearning by selling your knowledge. Create and sell digital products and digital downloads via your online store and increase recurring revenue with the subscription feature. In Courses Plus app you can easily create online courses from videos, images, quizzes, text, plan Zoom meetings with your students etc. Courses and webinars help you build up your product catalogue thus monetise your audience. more
  • Create and sell your own online courses
  • Provide tests and exams with quizzes
  • Monitor customers progress and quiz scores
  • Generate PDF certificates for students who successfully completed your courses
  • Offer bundles and subscription based memberships
Highlights
Popular with businesses in United States
Use directly in Shopify admin
Works with the latest themes

Subscription types

Access subscriptions, Custom subscriptions, Digital products, Memberships, Product bundles, Services, Subscription boxes

Pricing you can set

Custom pricing, Fixed pricing, One-time payment, Recurring payments, Subscribe and save, Tiered pricing

Launched

January 9, 2020

Languages

English

Works with

Shopify Flow, Checkout, Facebook Comments, Weglot, Zoom, Anti-Theft, Commentify, YouTube

Pricing

Demo

Free

  • up to 5 lessons per store
  • ∞ students
  • course progress tracking
  • courses app branding

Basic

$29.99 / month

or $300/year and save 17%

  • up to 20 lessons per store
  • ∞ students
  • ∞ storage
  • progress tracking
  • limited time course access
  • drip content
  • certificates
  • courses app branding

Professional

$79.99 / month

or $800/year and save 17%

  • up to 100 lessons per store
  • ∞ students
  • ∞ storage
  • subscriptions
  • limited time course access
  • learning paths
  • progress tracking
  • drip content
  • quiz

Enterprise

$199.99 / month

or $2,000/year and save 17%

  • ∞lessons
  • ∞students
  • ∞storage
  • subscriptions
  • memberships
  • bundles
  • limited time course access
  • drip content
  • quiz
  • custom certificates
  • bulk invites

Demo

Free

  • up to 5 lessons per store
  • ∞ students
  • course progress tracking
  • courses app branding

Basic

$29.99 / month

or $300/year and save 17%

  • up to 20 lessons per store
  • ∞ students
  • ∞ storage
  • progress tracking
  • limited time course access
  • drip content
  • certificates
  • courses app branding

Professional

$79.99 / month

or $800/year and save 17%

  • up to 100 lessons per store
  • ∞ students
  • ∞ storage
  • subscriptions
  • limited time course access
  • learning paths
  • progress tracking
  • drip content
  • quiz

Enterprise

$199.99 / month

or $2,000/year and save 17%

  • ∞lessons
  • ∞students
  • ∞storage
  • subscriptions
  • memberships
  • bundles
  • limited time course access
  • drip content
  • quiz
  • custom certificates
  • bulk invites

All charges are billed in USD. Recurring and usage-based charges are billed every 30 days. See all pricing options

Reviews (163)

Overall rating
4.8
Counts per rating level
  • 96% of ratings are 5 stars
  • 1% of ratings are 4 stars
  • 1% of ratings are 3 stars
  • 1% of ratings are 2 stars
  • 2% of ratings are 1 stars
What merchants think

Feedback submitted

Merchants appreciate this app for its user-friendly interface, comprehensive tutorials, and quick customer support. They value the ease of course uploading, regular feature updates, and seamless Shopify integration. The high-quality student interface, customizable settings, and ability to handle both digital and physical products are also praised. Merchants note its affordability, media flexibility, and multilingual support, making it a comprehensive and flexible solution for integrating e-learning.

April 9, 2024

They have been fantastic working with me and the workshops/course are going great! A lot easier to use than I thought. They have bent over backwards to help and are always quick to respond. Highly recommend this app if you want to sell any sort of courses or meetings on Shopify!

The Writer Store
United States
7 months using the app
May 22, 2024

The customer service isn't great. I paid $199 a month for almost a year and tried to downgrade to the $79 membership this month. After reaching out to the support team TWO times, I was finally responded to & told it's impossible for me to downgrade without paying $199 and then an additional $79 for the new membership all in the same month. I am cancelling this month due to me being forced to pay for 2 subscriptions. Hopefully you guys make downgrading more feasible in the future for your users.

Face by Dallas Lash God
United States
8 months using the app
Architechpro OÜ replied May 23, 2024

Thank you for your feedback. We apologize for the inconvenience you experienced while trying to downgrade your subscription. Our apps billing functions according to Shopify billing policy : https://help.shopify.com/en/manual/your-account/manage-billing/your-invoice/apps#subscriptions
Downgrading a subscription may require handling overlapping charges for the current and new plans. We're sorry this process wasn't clear and caused frustration.
It might be not clear in the invoice you receive but in general you don't overpay for the consumption. As it's the way Shopify handles subscriptions we can't change the logic it bills merchants with.
Please feel free to reach out back to us and we'll check together on how to resolve your problem.

May 18, 2024

Wonderful customer service, help always on time! wonderful app for my eyewear masterclass. seamless integration process

FramedByTeeTee
United States
8 months using the app

Support

Architechpro OÜ can answer any questions you have about Courses Plus.

Developer

Architechpro OÜ

Sepapaja 6, Tallin, 15551, EE

More apps like this

5.0 out of 5 stars 162 total reviews Free plan available
Create & sell online courses & digital products to boost sales
Built for Shopify
4.7 out of 5 stars 86 total reviews Free plan available
Video, music, & memberships in your storefront.
4.8 out of 5 stars 57 total reviews Free plan available
Create and sell courses and subscriptions on your store
Built for Shopify

Want to add an app?

Try Shopify free for 3 days