AfterShip Returns & Exchanges
Meets our highest standards for performance, design, and integration. Learn moreOpens in new window
Featured images gallery
Reduce return costs and recapture more revenue with automated returns and exchanges
AfterShip Returns helps brands cut return costs, retain revenue, and automate the entire return process. Recapture lost revenue by converting refunds into exchanges or store credit. Spend less time managing returns with rules and automation handle approvals, refunds, and updates in the backend. Give customers a simple branded return experience that keeps them coming back. Identify hidden product and listing issues with built-in analytics to improve product and reduce future returns.
- Retain revenue with incentivized & personalized exchange offers and fraud checks
- Cut operational costs with discounted labels, smart return rules, and automation
- Deliver a seamless experience with branded return portal and native POS solution
- Identify hidden patterns and refine business strategy with built-in analytics
- Offer free returns and offset the cost with Return Care
- Popular with stores like yours
- Based in United States
Languages
English, German, French, Spanish, and Italian
Works with
- Customer accounts
- Shopify POS
- Shopify Flow
- Shopify Admin
- Canada Post
- FedEx
- Gorgias
- UPS
- USPS
Categories
Return options
Pricing
Choose the plan that best fits your business.
Return Care
Free
Features
- All Premium features
- Shopper-funded returns
- Return labels handled by AfterShip
- Revenue share
Essentials
$19 / month
or $192/year and save 16%
$1 for the first month. Includes 20 returns/month; $0.50 per extra return.
Features
- In-app automatic labels
- Branded returns page
- Automatic returns approval
- Refunds and exchanges
- Eligibility rules
- Return analytics
7-day free trial
Premium
$119 / month
or $1,188/year and save 17%
$1 for the first month. Includes 100 returns per month, $1 per extra return
Features
- All Essentials features
- Advanced workflows
- AI-powered exchanges
- Fraud prevention
- Warranty management portal & dashboard
- Pre-built integrations
7-day free trial
All charges are billed in USD. Recurring and usage-based charges are billed every 30 days. See all pricing options
Reviews (1,543)
What merchants think
This is generated by Shopify Magic. It's shown when an app has 100+ reviews and at least a 4.0 overall rating.
This is generated by Shopify Magic. It's shown when an app has 100+ reviews and at least a 4.0 overall rating.
Feedback submitted
Merchants highly recommend this app for simplifying and automating returns and exchanges. They praise its fast, patient, and knowledgeable support that guides them through setup and policies. Key benefits include variant swaps, automated approvals, customer-generated labels, and a branded returns page that integrates smoothly with Shopify. Many say it’s easy to use, handles complex scenarios, improves operations, and can pay for itself through retained revenue.
It is on the cheaper price point because it claims to be able to do certain functions when in reality it can't. I've been on multiple calls to ask why a settings function will say you can do certain things, when in reality it won't let you do them. This happened more than once. No change happens after you show them it doesn't make sense either.
Hi Angel Ruche Team,
Thank you for taking the time to share your feedback with us. We’re truly sorry to hear about your experience and understand how frustrating it must have been to reach out to our team multiple times without getting the resolution you were expecting.
We reviewed your recent conversations with our Support team regarding the Returns & Exchanges feature. Based on our review, the specific workflow you were looking to stop is managed outside of AfterShip, which means our team is unable to control or disable it directly. We understand, however, that this may not have been clear and that the experience was understandably frustrating.
We sincerely apologize for the inconvenience and for not delivering the experience we expect for our merchants. Your feedback is important to us and we’ll certainly take it into consideration.
Our team will also follow up with you via email regarding this concern. We’d be happy to discuss this further and explore possible solutions or ways to help prevent this from happening again.
Thank you again for sharing your feedback and giving us the opportunity to look into this.
I was excited to set up a returns portal with Aftership, but you can't even set up basic return criteria like using the 'delivery date' for the return window without paying for the $119 plan, super disappointing and not worth it if you're a small business
Hello Team,
We’re sorry to hear about your experience and we completely understand how frustrating it can be when a feature you need isn’t available within the plan you expected. That’s not the experience we want to deliver to our customers.
We’d love the opportunity to help. The return criteria feature you’re looking for can be provided to you and we'd be happy to reach out and offer a demo of our product. This will also give us a chance to better understand your business needs walk you through the available options and help you make the most of AfterShip for your business.
We truly appreciate you sharing your feedback and we hope we can turn your experience around and make your journey with us a much more positive one.
So I just moved from LOOP Returns to Aftership as they are quite a bit cheaper. Bad mistake. Their product is pretty bad and the service is terrible. Each stage they said I could not get what I wanted unless I upgraded. I now have upgraded to their top version. Non of the upgrades work with orders that were placed prior to upgrade - thats an issue. Also simple things like just doing an exchange for another product does not seem to work. I have been trying for 3 weeks to see why and currently the answer is that they need the backend team to check - however the back end team are supposedly on a train or bonding course and hence cannot help. I have asked to speak to management but impossible. I cannot believe who runs this company want good business to suffer - which is what is happening to men customers. I just tried doing a return for store credit - again does not work.
Hi Team,
We’re genuinely sorry to hear about your experience with AfterShip.
We completely understand how frustrating this must have been especially after making the decision to move from another platform.
The difficulties you’ve experienced with existing orders, exchanges, store credits and the time taken to get a resolution are certainly not the experience we want our customers to have. We also understand how frustrating it must have been to feel that you weren’t able to get the right level of support when you needed it.
We’d really like the opportunity to make this right. Our team is reaching out to you directly so we can take ownership of the concerns you’ve raised work with the relevant teams to identify the root cause and help get you to a proper resolution.
We truly appreciate you taking the time to share this feedback.
We’re sorry we haven’t met your expectations so far and we’ll do our best to turn this experience around.
Support
App support provided by AfterShip.
Resources
Developer
Launched
February 28, 2017
Featured in
More apps like this
Meets our highest standards for performance, design, and integration. Learn moreOpens in new window
Meets our highest standards for performance, design, and integration. Learn moreOpens in new window